سبد خرید

درمان بیماری های معده و روده با بره موم

 

درمان زخم معده و مشکلات گوارشی با بره موم  عنوان اصلی این مقاله است که در ادامه به توضیح موارد مختلف آن می پردازیم. شاید ندادید بره موم اصلا چیست و از چه چیزی به وجود می آید ، پس ابتدا به توضیح آن می پردازیم.

بره موم چیست؟

به طور خلاصه بره موم یک ماده رزینی است که زنبورها از شکوفه‌ ها و مواد ترشح شده از گیاهان، جمع‌آوری می کنند و با آنزیم‌ های زنبور، گرده گل و موم ترکیب می‌ شود و عمدتا زنبورها عسل برای دفاع از کندو استفاده می کنند. بره موم خواص بسیاری دارد که یکی از آن درمان زخم های داخلی بدن است.

درمان بیماری های معده و روده با بره موم

درمان زخم معده با بره موم

برای درمان زخم های معده که ممکن است عامل باکتریایی داشته باشند راه حل های درمانی مختلفی ارائه شده است. دکتر فرانس فیکس یکی از اولین کسانی بود که زخم های معده را با بره موم درمان کرد. بیماران عصاره ی 5 درصد بره موم را 3 بار در روز استفاده می کردند. گروهی که بره موم استفاده کرده بود پس از 3 روز دردهایشان کاهش یافت و پس از 10 روز در 6 نفر از 10 بیمار هیچگونه درد یا زخمی در ناحیه معده انها مشاهده نشد.

درمان زخم های معده با بره موم بار دیگر توسط گورباتنکو در سال 1971 بطور موفقیت آمیزی انجام شد. درمان با بره موم بطور موثری التهاب قسمت های بالایی مجرای معده ای – روده ای را کاهش داده بود.

محققین رومانیایی در سال 1978 ، گزارش دادند که 34 بیمار مبتلاء به زخم های مزمن موضعی را درمان کرده اند. برای این نوع درمان انواع بره موم شامل پماد و بره موم در روغن و گلیسیرین استفاده شد. 15 مورد از بیماران کاملاً درمان شدند و 13 مورد بهبودهای قابل توجهی نشان دادند و در 6 مورد درمان به دلیل توسعه اگزما متوقف شد.

 

علاج اختلالات معده و روده

دکتر ماکاروف نویسنده روسی کتاب درمان با بره موم این ماده را برای درمان تهوع، ترش کردن (سوزش سردل)، کاهش اشتها، افزایش اسیدیته (اسید زیاد) و کاهش اسیدیته (اسیدکم) استفاده می کرد. پس از 5 روز تمامی بیماران دردشان برطرف می شد و اسیدیته به حد طبیعی می رسید. دکتر ماکاروف بره موم را برای درمان زخم و ورم معده یا اثنی عشر پیشنهاد کرد. او اظهار داشت که بهبودی یا درمان با بره موم خیلی سریعتر از داروهای رایج صورت می گیرد.

 

 

در سال 1997 محققین روسی، با بره موم 48 کودک بین سنین 20/ ماهه تا 3 ساله با عفونت طولانی مدت روده ای را درمان کردند. نتایج نشان داد که عفونت های روده و کندی حرکات روده برطرف شده است. اصولاً اینگونه بیماری های التهابی باعث تخریب آنتروسیت ها می شوند، چیزی که مشخصه طبیعی بودن فلور میگروبی در روده بزرگ است و بدنبال آن تضعیف شدن ایمنی عمومی می باشد. 10درصد محلول بره موم را برای درمان کودکان استفاده کردند. 35 کودک (75درصد) در این آزمایش بهبود قابل ملاحظه یافتند. علائم مسمومیت ناپدید شدند، تعداد دفعات مدفوع کاهش یافت و کودکان اضافه وزن پیدا کردند. از گروهی که بدون بره موم درمان شده بودند تنها 40 درصد پاسخ به بهبودی دادند.

طریقه مصرف بره موم برای درمان معده و روده

  • عصاره ضعیف بره موم را با مقدار کمی آب گرم مخلوط کنید و در تمام طول روز بطور متناوب استفاده کنید.

 

درمان التهاب کولون با بره موم

رفع التهاب کولون

در سال 1975 محققان بلغارستانی از عصاره اتانولی بره موم برای درمان 45 بیمار با التهاب حاد و مزمن کولون استفاده کردند. نتایج برای 26 بیمار بسیار خوب، برای 12 بیمار خوب و برای 5 نفر مورد رضایت بخش بود. فقط برای دو بیمار سودمند نبود. در بیشتر موارد پس از 7 روز از درمان، درد کاهش می یافت. بعد از 19 تا 20 روز درد کاملاً برطرف می شد. در تمامی موارد احساس فشار در محوطه شکمی بعد از پنج روز از درمان برطرف می شد.

 

 

نظرات افراد دیگری که تحت درمان قرار گرفتند

  • اختصاصاً درد را برطرف می کند و امیدوارم که زخم ها نیز برطرف شود، مصرف کپسول را ادامه می دهم تا کاملاً بهبود یابم.
  • اسید معده وخیمی داشتم اما اکنون کاملاً برطرف شده است.
  • برای زخم معده به تجویز پزشک، قرص مصرف می کردم. از زمانی که کپسول های بره موم را دریافت کردم دیگر قرص ها را مصرف نمی کنم. مشکلم بهتر شده است و قرص های دکترم نیز هنوز بدون مصرف در کابینت می باشد.
  • سوء هاضمه ام کاملاً بهبود یافته و اشتهایم برگشته است.
  • دل درد کمتری دارد و کمتر ترش می کنم.
  • دل درد های مرتبط به PMT به سختی قبل نیست، موهایم به نظر سالم تر شده اند و در مجموع بهترم.

 

منبع ص 117، 125، 133 و 144 کتاب بره موم – دارویی طبیعی از کندوی زنبور عسل

Rate this post