سبد خرید

درمان تبخال با بره موم

 

درمان تبخال با بره موم

 

تبخال چیست؟

برای درمان آن ابتدا به تعریف آن می پردازیم. تبخال بیماری ویروسی است که همیشه همراه با درد و تاول در مجرای عصبی می باشد. عموماً آن را با نام زونا می شناسند.

 

درمان تبخال با بره موم زنبور

دکتر فرانس فیکس ، پزشک استرالیایی با استفاده از محلول 5 درصد بره موم و با کمک یک برس و قرار دادن محلول روی محل 21 مورد را درمان نمود. در هر 21 مورد پس از 48 ساعت درد برطرف شد و خارش آن فقط برای 3 روز پس از درمان باقی ماند.

نکته: کاربرد اسپری بره موم در این مورد چندان کار ساز نبوده است.

 

 

در سال 1998 دکتر گیورکانئونیو که در مرکز خدمات پزشکی پوست بخارست رومانی فعالیت داشت ، دریافت که استعمال محصولات بره موم تائیر قابل توجهی بر دوره ی باز گشت بیماری تبخال یا زونا می گذارد. او خاطر نشان کرد که طول دوره ی درمان با بره موم کوتاه است و درد را کاهش می دهد ولی فاصله ی برگشت بیماری و درد افزایش می یابد.

 

درمان تبخال یا زونا با بره موم

 

در سال 1955 در بیمارستان عمومی وینیپگ کانادا بر روی 50 نفر از بیمارانی که از ناراحتی تبخال رنج می بردند تحقیقی صورت گرفت. در این تحقیق نیمی از 50 بیماری که از ناحیه دهان و لب به تبخال مبتلا شده بودند با محصولی از کرم بره موم ACF که در لهستان ساخته شده بود تحت درمان قرار گرفتند و نیمی دیگر با داروی کاذب (پلاسبو). متوسط دوره نقاهت در گروه اول (درمان با بره موم) 3/84 روز بود و در گروه شاهد (درمان با پلاسبو) 8/52 روز بود.

 

بیمارستان عمومی وینیپگ کانادا

 

 

منبع: صفحه 135 از کتاب بره موم دارویی طبیعی از کندوی زنبور عسل

Rate this post